Air Mata Mereka, Mereka Telah Lama Berduka..

Bismillah ar-Rahman ar-Rahim...


Al-Quds tanah wakaf yang tidak mungkin menjadi milik musuh-musuh Islam..!! Hatta HARAM untuk dipijak oleh seorang kuffar pun.. Ingatkah oleh mu, setiap siri perjuangan untuk membebaskankanya seperti peperangan Khaibar, Mu'tah, pengutusan pasukan Usamah bin Zaid, peperangan Ajnadain, peperangan Yarmouk dan banyak lagi siri peperangan lainnya yang membuktikan ianya bumi para syuhada' yang berjuang bermati-matian untuk membebaskannya. Di mana perjuangan kita untuk al-Quds..??

Ramai yang tidak dapat membezakan di antara isu bangsa dan agama.. Bukankah Islam tidak membezakan yang mana arab dan yang mana bukan..??  Bukankah kita diikat dengan ikatan ukhuwah di bawah panji Islam..?? Bukankah merah darah yang mengalir di dalam tubuh kita berasas dari warna akidah yang satu..!!
Tiada ikatan yang lebih utuh dan mulia di sisi Allah melainkan ikatan persaudaraan atas nama akidah Lailaha Illa Allah wa Muhammadur Rasulullah..!!

Wahai saudaraku seakidah sekalian..Saudara-saudara Islam kita di sana sedang menderita. Kezaliman yang dilakukan kafir laknatullah ke atas mereka benar-benar menyiksakan. Setiap hari air mata mereka menitis. Air mata itu menjadi saksi kepayahan juga keperitan mereka berjuang demi hidup dalam kemuliaan Islam dan bejihad demi meninggikan kalimah Lailaha Illa Allah wa Muhammadur Rasulullah walaupun mereka mencintai syahid.

Wahai saudaraku..Sedarlah, hati kita yang hitam dan bernoda dosa ini tidak mungkin merasai kesakitan yang telah dirasakan mereka. Hati kita yang sekeras kerikil ini tidak mungkin sama sekali merasa belas kasihan dan rendah hati apabila melihat tangisan penderitaan mereka. Semuanya kerana DOSA yang telah kita lakukan dalam sehari-hari kita..!!

Tidaklah sama sekali melainkan sebaliknya..!!.Kerana hati orang-orang yang beriman itu sangat halus dengan perasaan saudaranya sendiri. Mereka sangat kasihkan saudara mereka seperti mereka mengasihi diri mereka sendiri..Suka dan duka saudaranya adalah kebahagiaan dan kesakitan dirinya sendiri.

Wahai saudaraku..Lihatlah..Pandanglah ke luar sana.. Abang,kakak,adik-adik, ibu bapa,pakcik makcik, atuk dan nenek saudara seagama kita dizalimi dan dicabuli.. Marilah kita membantu mereka dengan segala daya dan cara. Hadirkanlah mereka dalam setiap doa kita. Semoga doa itu memberi kekuatan kepada mereka yang telah lama berduka..

Ya Allah.. Bantulah aku terhadap jiwaku yang zalim, yang sering mengajak kepada keburukan dan kejahatan. Lunakkanlah dan rendahkanlah hatiku untuk mencintai saudara-saudaraku.. Tolonglah mereka menghadapi musuh-musuh Mu.. Kuatkanlah mereka dengan Qahhar Mu dan hancurkanlah musuh-musuh Mu yang zalim.Amin Ya Rabbal 'Alaminn...

Melakar Cinta Firdausi,InniAkhafullah
0 Responses

.::KENALI PIMPINAN PMRAM SESI 2010::.

.::Video Lagu Rasmi PMRAM::.

Related Posts with Thumbnails

Followers

.:: ARMA ADALAH HAK KITA..!! ::.

.:: ARMA ADALAH HAK KITA..!! ::.

.::Zon Chat::.

.::Ahlan Wasahlan::.


MELAKAR CINTA FIRDAUSI