Lalui Hari yang lebih bererti walau ada yang membenci..

Bismillah ar-Rahman ar-Rahim...

Kita menginginkan dari kehidupan ini kebahagian dan ketenangan yang berpanjangan.Mengharapkan mentari kegembiraan sentiasa menyinari setiap hari yang bakal dilalui.

Namun, siapa kita untuk menentukan takdir hidup sendiri sedangkan apa yang Allah tentukan itu jauh lebih baik dan Dia Maha Mengetahui atas tiap-tiap sesuatu.

Melangkah kaki ini melewati hari-hari yang penuh bererti. Bahagia kita dan menangis kita merupakan pelangi hidup yang mewarnai usia yang semakin ke penghujung. Manusia-manusia disekeliling punya watak yang pelbagai dalam pentas dunia ini. Bohonglah kalau kita menyatakan kita hidup bersendirian disepanjang usia dan manusia lain tidak pernah hadir dalam hidup kita.Hatta Nabi Adam a.s pun dihadirkan Siti Hawa untuknya.

Kita berharap semua orang menyayangi kita dan menggembirakan hati kita. Tidak pasti pula kalau ada yang memilih untuk dibenci dan dimusuhi. Fitrah manusia untuk berkasih sayang dan hidup dalam kebahagiaan. Tetapi dalam ramai-ramai manusia yang menyayangi,  tidak kurang juga akan ada yang tidak menyenangi. Kerana kita dan mereka tidaklah sempurna..

Bak kata pepatah sedangkan lidah lagi tergigit,inikan pula orang lain.Kadang-kadang mereka itu bukannya orang yang asing bahkan amat akrab dan kita kasihi, Bila wujudnya krisis hati dan jiwa yang tidak diingini sering juga kita berhati mendung dan bermuram diri. Hari-hari yang kita lalui terasa menghampakan.

Kenapa cepat merasa hidup ini tidak bererti hanya kerana seseorang sahaja yang membenci dan tidak menyenangi kita?? Tidak berbaloi rasanya dengan apa yang terjadi. Lebih ramai lagi yang memgasihi berbanding mereka yang tidak menyukai. Jadi,jalani hidup ini dengan lebih bererti dan hadirkan pelangi hari anda. Jangan biarkan perasaan sukar menguasai perjalanan indah hidup kita.

Walau bagaimanapun, jadilah manusia yang berlapang dada dan berhati mulia. Mungkin ianya atas kesilapan diri sendiri yang tidak disedari. Menjadi seseorang yang pemaaf sangat dituntut agama.Bersabarlah..Sekiranya kita fahami kerana kita dan mereka tidaklah sempurna.. Kita juga adalah bersaudara..

Saya hadiahkan lagu ini buat Pelangi Hari anda..Hayatilah..


Akhil Hayy - Feat Salleh Brothers,Amir Pearl & Azahari Nowseeheart - Di Bawah Satu Cahaya



Melakar Cinta Firdausi,InniAkhafullah
0 Responses

.::KENALI PIMPINAN PMRAM SESI 2010::.

.::Video Lagu Rasmi PMRAM::.

Related Posts with Thumbnails

Followers

.:: ARMA ADALAH HAK KITA..!! ::.

.:: ARMA ADALAH HAK KITA..!! ::.

.::Zon Chat::.

.::Ahlan Wasahlan::.


MELAKAR CINTA FIRDAUSI