Antara 20 Julai 2010 dan 20 Julai 1963

Bismillah ar-Rahman ar-Rahim....
 Hari ini tanggal 20 Julai 2010,hari yang punya sejarah dan kenangan tersendiri dalam hidup saya.Sejak dari 20 Julai 1963 sehingga ke hari ini,sudah 47 tahun rupanya usia emak yang tersayang.Cepat sungguh masa berlalu.Saya pun bukan budak kecil lagi yang sering dimarahi sebab kenakalan saya dan sekarang bukan lagi pembantu setia emak ketika di rumah kerana saya berada jauh dari pangkuannya.Sudah 3 tahun berpisah,tentu wajah emak sudah berubah seiring peningkatan usianya.Walau bagaimanapun keadaannya,dia tetap emak yang sama sejak saya lahir hingga sekarang.Tiada yang berubah...

Apa yang saya ingin kongsikan,selama ini kejayaan saya dengan iringan doa emak yang tidak putus-putus.Juga berjaya dengan kerisauan emak yang tidak sudah supaya saya selalu bersungguh-sungguh dalam pelajaran.Saya tahu dia sentiasa memikirkan saya bila saya lewat untuk menghubunginya,sentiasa rindu untuk bertemu saya sejak saya berpisahnya.Walaupun hati remaja saya sentiasa kental berjauhan,sebagai anak saya perlu menyelami perasaan emak kerana suatu hari nanti jika diizinkan Allah,saya pula akan menjadi seorang ibu.

Doa saya untuk emak yang tercinta,semoga Allah meredhai kehidupanmu,dijauhkan dari azab dunia dan akhirat serta dianugerahkan sebuah mahligai di sisiNya di sana.Andainya suatu hari nanti kunci pintu syurga anakmu ini bakal beralih kepada yang lebih utama kemudiannya,redhailah anakmu ini seadanya.

Ya Allah,aku bersaksi bahawa ibuku ini sentiasa berbuat baik kepadaku,mengasihiku sejak ku kecil sehingga saat ini,sentiasa berkorban untuk kebahagiaanku,mendoakankan ku setiap waktu...Ya Allah,sungguh jasanya amat besar dalam mendidikku sehingga ku kenaliMu,ampunkanlah dia Ya Allah...Redhailah dia dalam kehidupannya..Amin...

Akhir sekali,SELAMAT HARI LAHIR buat emak, 

 Pn.Khadijah binti Mansur  



Athirah (kiri,paling bongsu) dan Sofea (kanan,kedua bongsu)

Q.I said : Sayang sekali tak dapat posting gambar emak sekarang,mungkin lain kali saya akan tambah semula..

Melakar Cinta Firdausi,InniAkhafullah
0 Responses

.::KENALI PIMPINAN PMRAM SESI 2010::.

.::Video Lagu Rasmi PMRAM::.

Related Posts with Thumbnails

Followers

.:: ARMA ADALAH HAK KITA..!! ::.

.:: ARMA ADALAH HAK KITA..!! ::.

.::Zon Chat::.

.::Ahlan Wasahlan::.


MELAKAR CINTA FIRDAUSI